۳۰ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

معاون سازمان محیط زیست:

جایزه منوچهری دامغانی با رویکرد محیط زیست طراحی می‌شود

جایزه منوچهری دامغانی با رویکرد محیط زیست طراحی می‌شود

سمنان- معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی محیط زیست گفت: جایزه منوچهری دامغانی در زمینه محیط زیست و طبیعت و با محوریت استان سمنان طراحی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مرادی ظهر پنجشنبه در همایش نقش رسانه در حفاظت از محیط زیست و همچنین داشتن هوای پاک به میزبانی اداره کل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه جایزه ملی منوچهری دامغانی به مرکزیت استان و معرفی افراد فعال در محیط زیست طراحی می‌شود، تاکید کرد: توسعه جایزه منوچهری دامغانی در گام بین‌المللی، دیگر هدف ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست و ترویج فرهنگ آن مهمترین اولویت این جایزه خواهد بود، افزود: شناساندن راهکارهای حفاظت از محیط زیست، گسترش سواد محیط‌زیستی و.. از جمله مهمترین زمینه‌های این جایزه محسوب می‌شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه گسترش سواد محیط‌زیستی با همراهی رسانه‌ها دارای اهمیت است، گفت: تهیه مستندهایی با محور محیط زیست یکی از اقداماتی است که می‌توان در این زمینه صورت داد.

مرادی با بیان اینکه یک هزار و ۱۲ سازمان مردم نهاد محیط زیست در کشور ثبت شده است، گفت: بخش بزرگ این زیرساخت‌ها، بدون فعالیت هستند که استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، هنرمندان، ورزشکاران، اثرگذاران و… در ایجاد پویایی بین این سازمان‌های مردم نهاد ضروری است.

وی با بیان اینکه جلوگیری از انقراض گونه‌های جانوری و گیاهی نیاز به همت جمعی دارد، افزود: تلاش جمعی و فعالیت مضاعف با استفاده از همه ظرفیت‌ها باید اولویت باشد.

کد خبر 5404722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha